fredag 16. august 2013

Dogtag for my dog

Endelig kom dogtagen jeg bestilte fra Armytags.no! Det tok sin tid, men ble veldig bra og ikke ble det så dyrt heller :-) Kan skrive hva man vil på det.

Heros har noen ganger klart å komme seg ut av hagen vår og hatt en koselig luftetur med seg selv. Vi er ikke flink å gå med halsbånd når han er inne. Så da fant vi ut at dogtag med kun adresse og tlf på, så ble det ikke noe navn på tagen siden jeg syns det er skummelt at folk som finner heros, kan vite navnet hans. Om det er sånn at det er noe slemme folk som finner han, så kan de påstå at det er hunden dems, siden de veit navnet på hunden. Selv om det er usannsynlig, så syns jeg det er lurt å være sikker:-) Heros ble kjekk i det nye halsbåndet sitt ihvertfall!;-)

4 kommentarer:

  1. Så lurt! Eg er forresten akkurat som deg: eg brukar ikkje å få gravert inn navnet på hunden av samme grunn som du seier. På Heino sin tag har eg skrive: "Eg vil heim!" Og så telefonnr mitt, pluss "Chip-merka", slik at folk faktisk veit at han har chip og kan levere han inn dersom dei skulle finne han. Har ikkje fått kjøpt tag til Vilma endå, men det må eg vel få ordna etter kvart :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var lurt Kristina. Har egentlig ikke tenkt på at hunder ikke er chip-merka, men det er vel kanskje vanlig at ikke alle er det! Ja, Vilma kommer nok til å bli litt større rundt hals og hode. Så er nok lurt å vente til hun ikke blir så mye bredere :)

      Slett
    2. Ja eg trur kanskje ikkje alle hundar er chip-merka, men eg vil nok tru at seriøse oppdrettarar chipmerkar alle kvalpane før dei vert solgt. Men det finst jo ein del blandingshundar og andre hundar som kanskje ikkje kjem frå oppdrettarar. Og så er eg usikker på om folk som ikkje er hundemenneske veit om at hundar faktisk vert merka på den måten. Så eg har nå berre heilgardert meg :) Ja Vilma kjem nok til å vokse ein del. Men tenkte å berre kjøpe slik ein festar i halsbandet, så egentlig kunne eg berre ordna det no! Men har berre ikkje komme så langt ;)

      Slett
  2. Ja, det er lurt! Er sant som du sier. Er en fordel å være forberet, siden staffer har en tendens å være litt egne og vil ut på eventyr ;)

    SvarSlett