søndag 29. desember 2013

1 utstilling i boks!

Heros og jeg dro til Letohallen sammen med søstera til Heros og matmor hennes :-) tror Heros ble veldig glad for en støttende søster! Selv om jeg hadde gått tur med han på morgenen og latt han tisse utenfor hallen, før vi gikk inn. Tok det 10 min og et blikk som ikke var på Heros, så tisset han ned et teppe som lå over et bur! Kjente jeg ikke kunne bli flauere... men jo da. Han hadde jo fått skvettet over en ryggsekk som lå ved siden av også. Jeg febrilsk lette etter noe å tørke bort det med, heldigvis var det ei vaskedame der med majg sass sDet hjalp ihvertfal :-) stressa etter den flaue hendelsen, så tittet vi på gruppen som skulle være før oss. Var veldig spennende å se på. Følte meg litt tryggere ved å få med meg hvordan man skulle gjøre det i ringen. Har jo aldri vært med på dette før!
Da var det vår tur. Dommeren var en portugisisk dommer ved navn Rui Oliveira. Vi var til slutt. Var 6 hunder som konkurrerte i unghundklassen. Heros og jeg var til sist. Så etterhvert ble det vår tur å bli undersøkt. Heros sto helt fint fram til dommeren skulle gå bort å ta på han, han elsker jo oppmerksomhet!så han satt seg ned og viftet med halen xD så skulle vi gå 2 runder. Der klart jeg å gjøre feil, med å gå feil vei og ikke stor nok sirkler og siste sjekk så satt han seg ned igjen da. Når dommer spurte meg hvor gammel han var, jeg sa 1 og halvt år, så tok han armen å strak den mot utgangen, jeg trodde jeg kom på sisteplass, men var ikke det han mente! Han mente jeg skulle stelle meg på plass nr 3 som var bortenfor! Så forbauset ble jeg at vi kom på 3plass! Men vi fikk jo rødt bånd også for excellent!! Så artig,flott og godt å vite at hunden min er flott og 'perfekt'!

Så alt i alt, så gikk jo det veldig bra, selv med en god del feil. Vi må nok øve litt til neste gang, men nå veit vi jo hva vi går til <3 jeg er bare superstolt over Heros likevel!:-)

1 kommentar:

  1. Så flinke de var! Og gratulera med fin plassering! :) eg syns utstilling kan vera skumle greier eg, for eg blir SÅ nervøs!! Eg var på kvalpeutstilling med Vilma tidlegare i haust, og var innom ringen to gongar, og BEGGE gongane måtte nokon rope på meg for å få meg til å skjønne at det var min tur - eg var jo heilt totalt blåst! :p

    SvarSlett