fredag 21. september 2012

Hvit passiflora

'Avalanche'

Dette er den helt fantastiske passiflora'n jeg har fått i min eiendel :) Så stolt av den! Sjefen min tok den med seg for å selge to STORE av disse litt før sommer'n startet. Så sa hun at jeg kunne kjøpe den etter sommer'n var over, om den ikke var blitt solgt :D Så når jeg kom hjem fra ferie, så var det 1 igjen som ventet på meg! Passiflora trives veldig godt ute om vår til sensommer, men lurt å sette den inn litt før kulda kommer. Sett den først i gangen og så helt inn slik at den får avklimatisert seg før den kommer helt inn i den varme stua. Så er det bare å gjøre det samme når våren nærmer seg og frosten er helt borte :) Passiflora trenger mye vann. Den skal ikke tørke ut! Må gjerne gi den næring en gang i uka fra vår til sensommer. 
Passiflora-blomsten blomster kun 1-2 dager før den visner igjen. Veldig spesiell egentlig :) Utrolig vakker <3 Håper den vil trives godt hos meg :)

1 kommentar:

  1. Den vil helt sikkert trives hos deg Gleder meg til og se den i "virkeligheten" Klem Liv

    SvarSlett