onsdag 19. september 2012

Jeg lukter September...

Ja, nå er den herlige måneden kommet :) Da jeg kom hjem fra ferie merket jeg at høsten var i lufta. September er det tid for å plante de siste plantene som er handlet inn på salg og høstløk slikt at det rekker å å gro seg til litt i bakken før den berømte kulda i Norge kommer. Du må gjerne begynne å forbrede eller ta inn sommerplanter som kommer på nytt til våren :) Selv har jeg tatt inn fuchsia'n, kalanchoe og den flotte passiflora'n min  inn for denne gangen. Det er spås at det blir 0 grader til helga, så har gjort noen tilltak for frosten allerede :) Skal ut for å plukke litt gran for å legge over uteplantene mine og kanskje litt furukongler for å lage litt koslige kranser også tru... :P September er også tid for beskjæring for noen av trærene også :) Som plommetre for å nevne noe :)

Så er det masse fine høstplanter som har kommet i butikkene/gartneriene :)
Som skimmia,lyng, hebe,høstanemone, heuchera, sølvplante og x-mum i herlige høstfarger :)
På jobben går det i fargeskala'ne hvit,pudder-rosa og burgunder. Helt herlige farger syns jeg, til den høstlige delen av året :)

Selv har jeg fått flott x-mum og lyng av svigermor til å ha på trappa mi som jeg nøyer meg med dette året :) Så blir det platting til neste år, så da blir det litt mer potteplanter som er sesongbestemt ^^.
Selv om ikke alle syns høsten er like herlig. Så er jeg veldig glad i den :) Selvom det begynner å bli mer mørkt, så kan man gå turer i vakre farger, ha den friske høstlufta og når sola skinner er det som det gir litt ekstra liv i kroppen. Så er det mye som fortsatt står i blomst, helt fram til kulda tar dem :)

Ha en super kveld folkens! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar